Promoworkshops

In samenwerking met de promospecialist van VARA/BNN biedt Brans in twee avonden een promospecial aan voor communicatiemedewerkers, vormgevers, programmamakers, regisseurs en redactieleden. Al eerder organiseerde hij die voor RTV Utrecht, Omroep Gelderland, en RTV Drenthe. Bel of stuur een mail voor meer informatie over de workshops.


De eerste sessie gaat over het positioneren van de strategie en het beleid van de promo om programma’s op radio en tv. Aan bod komt welke eisen en criteria promo’s en teasers, trailers, vullers, idents, crosspromo’s en imagopromo’s moeten voldoen. Hoe zorg je dat mensen blijven kijken? Hoe plan je het in de programmareeks? Hoe zet je promobeleid effectief op en hoe meet je effect? Wat kunnen goede promo’s betekenen voor de omroep? Ook bespreken we feedback van actuele promo’s van de omroep.
Tijdens de tweede sessie na circa zes weken brengen we het geleerde uit sessie 1 in de praktijk. Wat is de ideale opbouw, wat is de essentie van muziekkeuze, hoe bepaal je die überhaupt, hoe ga je om met standaard vormgeving, hoe ga je om met kijkwijzer? Ook evalueren we de promo’s en teasers die de afgelopen zes weken zijn gemaakt bij de omroep.

 

k01o7Maurits heeft promoworkshops begeleidt voor RTV Utrecht, Omroep Gelderland, en RTV Drenthe. Vraag voor meer
informatie over de workshops per mail of bel.