Profiel Maurits Brans

Maurits Brans komt uit de reclamewereld. Hij werkte voor bureaus als Ogilvy en erna BBDO en was daar onder meer verantwoordelijk voor het formuleren van proposities van Tata, Randstad, Douwe Egberts en ING. “Het waren leerzame jaren”, zegt Brans, “…maar ik werd ook steeds kritischer. Ik vond dat we als bureau mooi werk verrichtten in de voortuin van de klant. Maar de achtertuin werd niet onderhouden. Door ons bedachte concepten werden vaak niet geïmplementeerd. Doodzonde van alle tijd en investeringen, vind ik. Ik raakte ervan overtuigd dat het effectiever zou zijn als de organisatie zélf het concept ontwikkelde. Haar eigen creativiteit zou aanboren. Het gaat erom medewerkers middelen aan te reiken om creatieve plannen te verzinnen en out of the box te denken. Meer ideeën uit organisaties halen is de reden dat ik voor mezelf begon als creatief trainer voor teams.”

“Als brainstormcoach is mijn passie het ontplooien van het potentieel van anderen. Graag breng ik mensen bij hun kern, leer ik ze het lef te hebben zichzelf te zijn en hun volledige potentieel te laten zien. Zelf heb ik lang geleden in 2000 de stap gezet van creasteeg bij BBDO naar creativiteitstrainer. Nog dagelijks haal ik er voldoening uit groepen mensen te enthousiasmeren en te inspireren. Mensen kunnen veel meer creativiteit uit zichzelf halen, als ze maar durven! Ik geef mijn klanten graag het zelfvertrouwen hun mening te geven. Want daar gaat het om: het delen van een eigen mening. Daardoor inspireren mensen elkaar. Denk aan de kracht van humor, of de kracht van bijzondere verhalen.”

k04