Creatieve workshop

Tijdens creatieve workshops wordt een groep getraind om oplossingen te zoeken buiten de gebaande paden, out of the box. De focus ligt op het leren hanteren van het creatieve proces. Dat betekent structuur aanbrengen in het verzinnen van ideeën, zodat het geen chaos wordt. Creatieve workshops zijn snel, kort en effectief. Verfrissende en nieuwe technieken passeren de revue en zorgen voor veel ongebruikelijke, maar zeer bruikbare ideeën. Maurits zorgt ervoor dat de creativiteit bij iedereen gaat stromen. Vaak wordt verondersteld dat creativiteit een talent is. Dankzij zijn technieken boort Maurits bij alle deelnemers hun creativiteit aan.img_6596

Een voorbeeld van een creatieve sessie is die voor KPN. Onder leiding van Brans heeft het marketingteam samen met tien Rotterdammers van onder andere magazine Gers! een groot aantal concepten gegenereerd. Het doel? KPN in de harten van Rotterdammers krijgen. Kernvraag van de sessie is om het marktaandeel van KPN voor bellen en internet in Rotterdam te vergroten. Concepten die de groep heeft gemaakt onder leiding van Maurits zijn unieke, creatieve Rotterdamse KPN-projecten die het merk veel dichterbij de Rotterdammmers brengt.

img_6572

Reactie van een deelnemer:

Frank Winter, projectmanager marketingcommunicatie, PPG Industries
“Maurits geeft op een inspirerende en vlotte stijl training. Motiveert cursisten om actief deel te nemen, maar respecteert ook iemands persoonlijke grenzen. Neemt op gezette momenten de ruimte om ieders persoonlijke doelen en ervaringen te evalueren en past indien nodig het trainingsprogramma daarop aan.”